טל: 09-8664303 | חרום 24 שעות: 050-6454197
חיסונים חתולים

.החיסון המרובע כולל בהרכבו 4 מחלות: Panleukopenia virus, Herpes Virus, .Calici Virus ,Chlamidia psitachi

* Feline panleukopenia - וירוס החתלתלת נגיף הגורם לשלשול, להקאות ולתמותה גבוהה בחתלתולים צעירים. הנגיף עמיד ונשאר בגופו של החתול זמן רב, ולכן אם היה בבית חתול שלקה בו, כדאי להמתין לפני שמביאים הביתה חתלתול חדש. ההדבקה נעשית דרך מזון נגוע, מגע ישיר עם חתלתול חולה או חשיפה להפרשות החתול. סימפטומים - שלשול, הקאות התייבשות מהירה, דיכאון, יללות עזות בזמן מגע ומוות.

* Feline calici virus - קליצי וירוס ההדבקה היא דרך רסיסי רוק, במגע בין חתול לחתול או בנשימת אוויר עם טיפות שמכילות את הווירוס. סימפטומים - עיניים דומעות, אף זולג, התעטשויות, נשימה כבדה, שיעול ופצעים/כיבים מוגלתיים בחלל הפה ועל הלשון, חוסר רצון לאכול.

* Rhinotracheitis - הרפס החתול לעיתים מחלה כרונית, שנמשכת כל החיים ועלולה להתפתח לדלקת ריאות. גם ההדבקה בהרפס החתול מתבצעת דרך רסיסי רוק. סימפטומים - הפרשות בעיניים, באף ובקנה הנשימה, חום גבוה, אדישות, התעטשות בלתי פוסקת מלווה בנזלת מוגלתית, דלקת ריאות, פצעים מוגלתיים על הלשון.

*Chlamydia psitachi- חיידק הכלמידיה מחלה הנגרמת מחיידק הפוגע בעיקר בגורים קטנים וצעירים וגורמת לדלקת עיניים ולעיתים לדלקת בדרכי הנשימה. המחלה נפוצה יותר אצל גורים המורשים לצאת מהבית ואצל גורים חסרי בית.

זכור - החיסון הנו קריטי לבריאותו של החתול. חלק מהמחלות כנגדן מחסנים מסוכנות לחייו, בייחוד אם החתול מורשה לצאת מחוץ לבית ופוגש חתולי הרחוב אשר בדרך כלל אינם מחוסנים. גור יש לחסן בגיל 8 שבועות ואח"כ בגיל 10 - 11 שבועות.

כלבת Rabies - על פי חוקי מדינת ישראל חתולים לא מחויבים לקבל חיסון כנגד כלבת. עם זאת מאוד מומלץ לחתולים אשר המורשים לצאת מחוץ לבית ובאים במגע עם בעלי חיים אחרים לחסן נגד כלבת. יש לזכור כי כלבת עלולה לפגוע לא רק בכלבים אלא בכל יונק ובכלל זה גם בחתולים.

נשמח לענות לכל שאלה 09-8664303