טל: 09-8664303 | חרום 24 שעות: 050-6454197
חיסונים כלבים

חובתינו לחסן את הכלבים שלנו.
צוות הוטרינרים של המרכז הרפואי הווטרינרי בחבצלת השרון מקפיד לבצע את החיסונים בזמן ולהודיע לבעלי הכלבים משהגיע מועד החיסון.
חיסוני כלבים - לוחות זמנים:
בגיל 6-8 שבועות: חיסון משושה (מכיל גם פרוו)
בגיל שלושה חודשים:חיסון משושה (מכיל גם פרוו)
בגיל ארבעה חודשים: חיסון משושה (מכיל גם פרוו)
והחיסון האחרון חיסון נגד כלבת
אחת לשלושה חודשים - חיסון נגד תולעת הפארק.
החיסון דרוש כדי לשמור בראש ובראשונה על בריאותו של הכלב
ובמקביל על בריאותנו שלנו. אנו מחסנים כנגד מחלות אשר בד"כ הינן יכולת להיות קטלניות בבע"ח. בעת הביקור - במקביל לחיסון - הוטרינר בודק את הכלב. בדיקה זו חשובה לעין ערוך: הוטרינר יכול לגלות לעיתים סימנים מוקדמים של מחלה שנעלמו מעיני הבעלים.
חיסון גורי כלבים: החל מגיל 6-8 שבועות כאשר הם נגמלים מהנקה.
החיסון הנקרא "משושה" מכיל למעשה חיסונים נגד מספר מחלות: כלבלבת, דלקת כבד, פרוו, לפטוספירוסיס ופרה-אינפלואנזה.
יש לחזור על החיסון המשושה פעם בחודש עד שהכלב בן 4 חודשים, כלומר גור שהתחלנו לחסנו בגיל 8 שבועות יחוסן 3 פעמים עד הגיעו לגיל 4 חודשים.
חיסון כלבת - ניתן בסוף סדרת החיסונים.
(אסור לתת חיסון זה לפני שמלאו לכלב 3 חודשים). לפי חוק כל כלב חייב לקבל חיסון נגד כלבת. מחלה זו מסוכנת מאוד הן לכלבים, הן לבני האדם והן לכל היונקים ולכן החוקים הקשורים בחיסון זה מאוד נוקשים.
שבב אלקטרוני - מושתל בכלב עם חיסון הכלבת הראשון שלו.
השבב הוא בגודל של גרגר אורז ומושתל בין השכמות בהזרקה מתחת לעור. (אין צורך להרדים את החיה). ברשויות המקומיות וכמובן אצלנו יש סורק המזהה את השבב כך שכלב אובד ניתן לזיהוי.
חיסון נגד שעלת
יש פנסיונים המבקשים שהכלב יחוסן בחיסון זה לפני שהוא נחשף לכלבים אחרים. חיסון זה ניתן בהתזה לתוך האף (ללא מחט) והוא תקף ל- 6 חודשים.
חיסון נגד "תולעת הפארק"
ספירוצרקה לופי או בשמה העממי "תולעת הפארק", הוא טפיל המועבר לכלבנו דרך חיפושית הזבל. הדרך הטובה ביותר למניעת מחלה זו היא למנוע מהכלב לאכול זבל וכשמטיילים עם הכלב במקומות הידועים כנגועים יש לשים מחסום. כמו כן מומלץ לחסן בזריקות הניתנות כל שלושה חודשים.
חשוב לזכור ולהבין:
למרות שאנחנו מחסנים את הגור, הוא עדיין אינו מוגן מפני מחלות. יש לחכות עד תום סדרת החיסונים כולה, ורק אז- בגיל 4 חודשים, ניתן לחשוף אותו לכלבים אחרים.
נשמח לענות לכל שאלה 09-8664303